- La Generalitat presenta a Fitur la Catalunya turística més experiencial amb una cabina multisensorial de realitat virtual, fotografies de grans dimensions que evoquen els cinc sentits, o un espai de “cinema a la fresca”, intentaran que els visitants experimentin la vivència de visitar Catalunya de la forma més real possible
- En el marc de l’Any del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, l’Agència Catalana de Turisme incideix especialment en la sostenibilitat del seu estand
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, el director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han encapçalat la delegació catalana formada per més d’una setantena d’empreses i institucions que participen a Fitur, la fira turística més important de l’Estat Espanyol, que té lloc a Madrid del 18 al 22 de gener.
Durant la visita a l’estand, Aregio ha recordat que “Catalunya té molt èxit en el turisme, i que duri. El turisme és un element fonamental per a l’economia catalana. Hi ha molts territoris que veuen en el turisme una oportunitat econòmica. Podem créixer encara turísticament en alguns llocs i generar descompressió en altres territoris”.
El secretari també ha declarat que “estem en aquest esdeveniment com estem en altres a nivell internacional per donar visibilitat al país i mostrar que som una destinació atractiva per a tots els públics tant espanyol com internacional”.
L’estand de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), de més de 900 m2, presenta a Fitur tota la seva diversitat d’experiències pensades per als turistes (vacances per gaudir en família, enoturisme, aventura i muntanya, turisme rural, oportunitats per fer reunions diferents, etc.), així com les novetats de les 9 marques turístiques del territori: Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d’Aran, Terres de l’Ebre i Barcelona.
Sota l’eslògan de la campanya de publicitat Catalunya és casa teva, l’estand vol evocar la Catalunya més experiencial a través de fotografies de grans dimensions que fan referència al cinc sentits. A més, l’estand inclou una cabina multisensorial de realitat virtual, on els visitants poden experimentar el que se sent visitant Catalunya, a través d’un vídeo amb imatges pròpies de la destinació catalana (castellers, diables, el museu Dalí, etc), acompanyades per moviment, fragàncies i canvis de temperatura. L’objectiu és intentar que els visitants experimentin la vivència de visitar Catalunya de la forma més real possible.
L’estand també compta amb un “cinema a la fresca” on es poden veure els cinc espots promocionals de la campanya de publicitat dirigits per en Cesc Gay (El Barranc, La Lola, La Pinya, La Cala i L’Amfitrió).
A més, el circuit de Barcelona-Catalunya portarà un Ferrari de F1 perquè els visitants es puguin fotografiar amb ell, i PortAventura World presentarà la novetat d’aquest any, Ferrari Land.
Enguany la zona gastronòmica corre a càrrec de l’Hotel-Escola Sant Pol de Mar, que ofereix un menú degustació amb productes de tota Catalunya. L’espai gastronòmic compta també amb la col·laboració de Cellers Torres, Cava Codorníu i Estrella Damm.
Un estand sostenible
A partir de la declaració de la Comissió Europea i de les Nacions Unides del 2017 com a Any del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, l’Agència Catalana de Turisme treballarà enguany amb la sostenibilitat com a valor transversal del model turístic de Catalunya, potenciant un model de turisme ambientalment sostenible, socialment inclusiu i universalment accessible.
En referència a aquest fet, el secretari ha declarat que “Catalunya s’ha convertit en una destinació sostenible. Encara ens queda molta feina per fer però anys com aquest ens ajudaran. En aquest sentit, el 2017 no serà un any de grans esdeveniments sinó d’arribar als professionals per explicar-los la importància del turisme sostenible, perquè cada vegada hi ha més clients que demanen un turisme respectuós”.
En aquest marc, s’ha fet especial incidència en que l’estand de Catalunya sigui el màxim sostenible possible. Per aquesta raó, la majoria de materials utilitzats en la construcció de l’estand són renovables i reciclables i, en el seu defecte, s’envien a empreses homologades de gestió de residus.
Així, l’estand de Catalunya està construït bàsicament amb fusta, el material de construcció i decoració més ecològic i menys contaminant. A més, les empreses que han treballat la fusta utilitzada en la construcció de l’estand garanteixen el compromís amb les bones pràctiques mediambientals i la gestió sostenible dels boscos, i tenen la Certificació “Cadena de Custòdia” dels dos sistemes més reconeguts internacionalment: el Programme For Endorsement of Forest Certification Schemes (PEFC), i el Forest Stewarship Council (FSC).
També cal destacar que el material elèctric que s’utilitza a l’estand és totalment reciclable, i que tots els residus que es generin, fruit de la no reutilització dels materials, es retiraran i es tractaran per empreses homologades per a la gestió de residus.
Participants a l’estand de Catalunya
Fitur reuneix més de 9.000 empreses i entitats expositores de més de 150 països i rep la visita de prop de 125.000 professionals de la indústria turística internacional. Els visitants que s’acostin a l’estand català (Pavelló 7, 7B07-09) trobaran l’oferta de les nou marques turístiques (Costa Brava, Costa Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Catalunya Central, Terres de Lleida, Val d’Aran i Pirineus) i de les següents empreses i entitats:
Agència Catalana de Turisme
Barcelona
- Turisme de Barcelona
Paisatges Barcelona
- Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona
- Cardona
- Igualada
- Manresa
- Montserrat
- Vic
Costa Barcelona
· Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona
· Calella
· Castelldefels
· Granollers
· Malgrat de Mar
· Mataró
· Pineda de Mar
· Sabadell
· Sant Sadurní d’Anoia
· Santa Susanna
· Sitges
· Terrassa
· Vilafranca del Penedès
· Vilanova i la Geltrú
Costa Brava
· Patronat de Turisme Costa Brava Girona
· Blanes
· Girona
· Lloret de Mar
Costa Daurada
· Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona-Costa Daurada
· Altafulla
· Calafell
· Cambrils
· Creixell
· El Vendrell
· L'Hospitalet de l'Infant i la Vall de Llors
· Mont-roig del Camp - Miami Platja
· Reus
· Roda de Berà
· Salou
· Tarragona
· Torredembarra
· Vila-seca, la Pineda Platja
· Aquopolis Costa Daurada
Terres de l'Ebre
· Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona-Terres de l’Ebre
· Consell Comarcal de la Terra Alta
· Alcanar
· Amposta
· Ascó
· Camarles
· Deltebre
· L'Ampolla
· Sant Carles de la Ràpita
· Tortosa
Terres de Lleida
· Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
· Garrigues
· La Segarra
· L’Urgell
· Montsec
· Pla d’Urgell
· Segrià
Val d’Aran
· Conselh Generau d’Aran
Pirineus
· Alt Empordà
· Alt Urgell
· Alta Ribagorça
· Berguedà
· Cerdanya
· Garrotxa
· Pallars Jussà
· Pallars Sobirà
· Ripollès
· Solsonès
· Val d’Aran
Altres empreses i institucions
· Circuit de Barcelona-Catalunya
· FCBarcelona
· PortAventura World
· Torres
· Vueling
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter: @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat